AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Friday, March 20, 2015

Млечна баница с карамел и юфка от фини кори / Milk Caramel Phyllo Pie


Един от първите ми спомени за занимания като дете в кухнята е как точим с баба ми юфка...
И до днес виждам огромните и съвършено кръгли и фини кори, които тя точеше и оставяше да се диплят като балдахин надолу от масата, въпреки упоритото ми старание да точа и аз до нея моята си кора с молив - на същата маса. Неволно примижавам при спомена за яркото обедно слънце, под което разстилахме върху снежно бял чаршаф готовите вече кори да "позавехнат". Усещам отново и мириса на запечената домашна юфка в селската фурна, където носехме привечер изсъхналите вече кори да се пекат - и в съзнанието ми изплуват безброй вкусни и уютни спомени от щастливото ми детство...
Затова и често поднасям вкъщи лакомства с юфка, която обикновено приготвям за по-бързо и лесно от готови фини кори :)

Можете да намерите рецептата и в кулинарния блог La Vita e Bella


Необходими продукти:

1 опаковка (350 г) екстра фини кори Белла за баклава и сладкиши
1 л прясно мляко
6 яйца
200 г кафява (или кристална) захар
200 г кристална захар
50 г масло
1 ч.л. екстракт ванилия


Подготовката на млечната баница отнема около 20-30 минути, а приготвянето й от 45 до 60 минути.

Начин на приготвяне:

Загрeйте предварително фурната на 180С или 160С с вентилатор.
Намслете дъното и стените на форма за печене с вместимост 2 - 2.5 литра и оставете настрани.
Застелете дъното на плитка тава с хартия за печене.
Разтопете маслото и оставете да се поохлади.
Разстелете първия лист фини кори директно върху покритата с хартия тава и поръсете равномерно с масло с помощта на четка.
Повторете и с останалите кори, като ръсите всяка равномерно с масло.
Печете в предварително загрята до 180С или 160С  с вентилатор фурна около 20-25 минути, или до златисто, като внимавате да не ги препечете.
Извадете от фурната, оставете да се охладят и начупете на парченца с размерите на домашна юфка .


Междувременно разбийте яйцата с миксер на средна скорост за 3-4 минути, или докато почти утроят обема си.
Добавете постепенно кафявата захар и разбийте за още 7-8 минути до пухкав крем.
Добавете млякото и ванилията и разбъркайте до пълното им усвояване.
В подходящ съд карамелизирайте захарта, като внимавате да не прегори.
Изсипете внимателно карамела на дъното на подготвената форма за печене.
Поръсете с около 1/3 (100-150 г) от приготвената вече юфка и внимателно долейте с разбитата млечно яйчена смес.
*** Съхранявайте останалата част от юфката в плътно затворен съд.
Печете на водна баня в загрята до 180С или 160С с вентилатор около 45 минути, като към края можете да покриете баницата с алуминиево фолио, за да не прегаря.
Извадете и оставете да се охлади на стайна температура.
Обърнете баницата в по-дълбока тортена чиния и съхранявайте в хладилник до сервиране.


Поднесете като десерт :) или за закуска.





12 comments:

  1. Ах, че е хубавааа! Сочна и сладка като мед! Голямо изкушение!
    А къде са орехите, Мина?
    Шегувам се, разбира се. ;) С това ме черпи братовчедка на милото при първото ни запознанство. Беше сложила орехови ядки вътре - на едро, на половинки. Още помня вкуса и винаги, когато отиваме на гости си знае и ни посреща с любимия десерт.
    Честита пролет, Мина!

    ReplyDelete
  2. Мина,и мен върна в детските спомени,когато баба точеше кори и ги оставяше да съхнат,а после с тях правеше баница или баклава.А за десерта тук мога само да въздишам след като скролнах тези знаменити кадри!Сега ми даваш безценна идея да пробвам онази кръгла форма за нещо с карамел на дъното,много ефектно стои,ще опитам!
    Да ви е сладко на цялото фемили и ведър поздрав от мен....до скоро,гуш!

    ReplyDelete
  3. Леле какво е това, великолепен десерт, съвършен вид, ако не съм прочела от как е направено, никога нямаше да се сетя! Красота! Поздрави от мен!

    ReplyDelete
  4. Разкош! Това е любимата ми млечна баница, само че аз я приготвям с купешка :) домашна юфка :)
    Ще пробвам и твоят вариант, Мина!
    Поздравления за вкусната баница и прекрасните снимки!

    ReplyDelete
  5. Богат на спомени и сладост...Поздрави,Мина за чудесната баничка!

    ReplyDelete
  6. Не можах да се нагледам на снимките във ФБ и пристигам тук! Ама такава изкусителна е баничката, неустоима! Поздрави!

    ReplyDelete
  7. Много вкусно! Изглежда ми на крем карамел с юфка. Супер предложение, Мина! Ще опитам задължително, защото обожавам крем карамел.
    Поздрави!

    ReplyDelete
  8. Божествена!
    Не съм опитвала още от тези кори и това ще е повод!
    Хубава пролет, Мина!

    ReplyDelete
  9. Неустоимо изкушение! Прегръдка! :)

    ReplyDelete
  10. Много красиво поднесено! Да не казвам и колко са апетитни снимките!

    ReplyDelete
  11. Може ли да се направи с готова юфка, за да се избегне печенето на корите?

    ReplyDelete
    Replies
    1. О, да :), но е добре да е от фината, че има една дебела като кадасторн...

      Delete

Blogging tips