AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Wednesday, June 17, 2015

Талиатели от лимец с лападово песто и кашу / Spelt Tagliatelle with Dock Leaves Pesto and Cashew



Бързи и изключително вкусни талиатели от лимец с нашенски привкус - с песто от градински лапад и зрял кашкавал от краве мляко, запечатан с пчелен восък - кой би могъл да им устои?! С чисти продукти от farmhopping :)

Необходими продукти:

200 г талиатели от лимец
50 г кашу, запечено и осолено
50 г кашкавал

За пестото от лапад:
1 връзка (около 100 г) лапад
50 г сурово кашу, леко запечено
50 г настърган пармезан
2-3 скилидки чесън
100 мл зехтин
1-2 с.л. прясно изцеден лимонов сок
1/2 ч.л. едро смляна морска сол, или на вкус
1/4 ч.л. прясно смлян черен пипер, или на вкус


Начин на приготвяне:

Обработваме в блендер или кухненски робот съставките за пестото с около 1/3 от зехтина до хомогенна смес.
Доливаме постепенно останалия зехтин и продължаваме да блендираме до желаната гъстота.
Ако е необходимо, доовкусяваме със сол и пипер.
Съхраняваме в хладилник в добре затворен съд до 1-2 седмици или замразяваме във фризер в подходящ плътно затворен съд до 3 месеца.

Приготвяме талиателите, като ги варим от 4 до 8 минути в кипяща подсолена вода (докато изплуват на повърхността).
Отцеждаме от водата, връщаме в топлата още тенджера, в която сме ги варили, и подправяме със сол и пипер на вкус.
Добавяме 3-4 с.л. от пестото, или на вкус - и внимателно разбъркваме.
С щипка завиваме талиателите, доколкото успеем ;), на топка и разпределяме по чиниите.
Поръсваме със запечено и осолено кашу и настърган на ситно кашкавал.





9 comments:

  1. Определено ми допада, Мина, защото комбинацята ми е толкова на сърце/небце. :) Чудесно снимки на чудесно ястие!
    Поздрави. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря Гери, и на нас много ни харесаха :)
      Поздрави и от мен!!

      Delete
  2. Чудесно предложение, но от къде намерихте този вид телиатели ? Не съм виждала подобни телиатели или спагети от лимец.Пестото от лапад е много интересна идея.Чудесно съчетание на продуктите, снимки и презентация.
    Поздрави !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря Елена :), от farmhopping.com са (https://farmhopping.com/bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%B8/2781?shop=1&order=861a3e270e65139e5e1c6562224b387a) - доставят в цяла София, но не съм сигурна в страната все още дали доставят - дала съм линкове към тях като кликнеш и върху подчертаните продукти.
      Много са приятни на вкус талиателите :)

      Delete
  3. Много вкусна рецепта ни предлагаш Мина. Талиателите са страхотни. Аз ги направих Карбонара, с млад грах, бекон и сушени домати.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти, Ани - абсолютно страхотни са талиателите и втората половинка от тях с удоволствие ще приготвя със сушени домати :) благодаря ти, че ме подсети!!
      Прекрасен петък от мен :)

      Delete
  4. Мина,всичко с лапад ми е много по вкуса и без съмнение тези талиатели биха били греховно блажена наслада!Обаче снимките и сервиза,ох и ах!Изумителна красота си аранжирала и поднесла с невероятен финес!Целувки и специални поздрави на цялата тайфа!

    ReplyDelete
  5. Роси, благодаря ти, мила!! Много ни допаднаха и на нас талиателите, знаеш, че италианската кухня у нас е на почит - а чинйките са ми за спагети, ама аз съм си ги набедила за всякаква паста ;)
    Поздрави и целувки и за вас, мила - и специално за девойката!!!

    ReplyDelete
  6. Pesto is my fave pasta sauce!

    beautyfollower.blogspot.gr

    ReplyDelete

Blogging tips