AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, September 29, 2014

Свежо домашно сирене с малини / Fresh Homemade Raspberry Cheese


Винаги съм харесвала сирена с плодове - особено ония меки кремообразни сиренца с коричка от фина бяла плесен :)

И въпреки че чак такива не мога да си забъркам вкъщи, от маса време се каня да пробвам как ще стои като вкус свежото домашно сирене, примесено с плодове, но все нещо не му идваше реда на точно този експеримент, че освен всичко друго, ми е абсолютно невъзможно да си намеря непастьоризирано домашно мляко от сигурен източник...

И познайте какво си спретнах веднага след като се сдобих с цели 4 литра домашно краве мляко ?! - ДА :) сирене с малини

За технологията на приготвянето му се ръководих от предложението на Пепи, което почти толкова щуро, колкото и моята идея - и убедена съм - адски вкусно!!

Необходими продукти:
за около 800 г свежо сирене

4 л прясно непастьоризирано домашно мляко (моето беше краве, но бих пробвала и сдруги)
20 капки мая за сирене (или според упътването на опаковката за литър)
400 г малини, почистени, измити и подсушени


Начин на приготвяне:

Затопляме млякото до 33-35С.
Добавяме съответния брой капки мая, разбъркваме и похлупваме съда с капак.
Оставяме за около 2 часа да стегне, след което "нарязваме сиренето и оставяме още 30-ина минути - да се отцеди.
Добавяме малините и разбъркваме.
Прецеждаме през тензух в продължение на 3-4 часа, или докато сиренето се отцеди напълно (имайте предвид, че тензухът се оцветява сериозно на места от малините!).
Поставяме в широк съд (тава), притискаме отгоре с подходяща тежест и оставяме да престои за 5-6 часа в хладилника.
Изваждаме оформеното вече сирене от тензуха, поставяме в кутия за съхранение и поливаме със саламурата, която се е отделила при притискането, за да е влажно и свежо.
Консумираме прясно :)


Не съм се замисляла какво би се получило, ако се осоли и се остави да зрее...
Но със сигурност ще го пробвам отново свежо с други плодове - грозде без семки, смокини, а защо не и със захаросани портокалови корички за Коледа ;)

12 comments:

  1. Ау, ау, ау !!! Изобщо не мога да кажа нищо друго! Заплеснах се, захласнах се ... просто е божествено! Царица си, миличка! Прекрасна си!

    ReplyDelete
  2. Ееее, Мина, супер е това... само преди няколко дни пробвах подобно сирене с рукола и много ми хареса... само трябва да се сдобия с мляко...

    ReplyDelete
  3. Виждам един разкош ... убедена съм че и вкусът му ще ми допадне :) Поздравления Мина!

    ReplyDelete
  4. Разкошно сирене си направила,скъпа,особено с тези малини как му подхождат и на цвят,и на вкус!
    Аз съм голям любител на свежите ,безсолни или слабо солени сирена и приветствам рецептата с две ръце!
    И понеже има от къде да взимам и краве,и козе мляко,някой ден като се видя с повече време ще се отдам на правене на ей такива благинки като твоята и на Пепи.
    Прегръдка от мен и успешна седмица на цялото семейство!

    ReplyDelete
  5. Отначало си помислих, че е някаква шега, но след като видях рецептата и снимките по- обстойно се убедих, че не е.
    Прекрасно е! За любителите на сладко и леко солено сирене сигурно е върховна.
    Ще пробвам при първа възможност!
    Поздрави!

    ReplyDelete
  6. Красота, а сигурна съм и голяма вкуснота! :)

    ReplyDelete
  7. Прекрасно, Мина! Толкова е красиво! По принцип аз не съм любител на такива комбинации, но пък снимката е абсолютно вдъхновяваща! Идеята за добавени смокини, обаче, доста ми хареса и ако се реша да пробвам, с този плод ще е :)
    Искрени поздравления и пожелания за прекрасен и свеж ден!

    ReplyDelete
  8. Изглежда страхотно и много вкусно!
    http://cookinglsl.com

    ReplyDelete
  9. Мина, изглежда чудесно!
    И ние правим от известно време домашно сирене и разни други-извара и т.н. Пробвах със смокини и много ми допадна. Естествено не остана да зрее в саламура, но при удобен момент ще пробвам. Вероятно, ако се вложат сушени плодове ще е по-трайно.
    Малинките са се запазили цели и изглежда много красиво! Прекрасна публикация!

    ReplyDelete
  10. Минааааааааа, ах, великолепно е! Ох, как ще си направя такова! Само сега така ме е яд, че си подквасих хубавото родопско мляко! Прегръдки!

    ReplyDelete
  11. Ох, как благородно ти завиждам за подквасеното родопско мляко!!! :) Ще се радам да споделиш как го намирате плодовото сиренце, ако го пробваш, мила...
    Прегръдки и от мен!!!

    ReplyDelete

Blogging tips